ინდიგო ბავშვები

  ტერმინი ინდიგო ბავშვები ბოლო პერიოდში გახდა საკმაოდ პოპულარული და გავრცელებული თითქმის მთელ მსოფლიოში. ამ ტერმინით ბოლო პერიოდში აღნიშნავენ  ახალი თაობის ბავშვებს. ისეთი არაჩვეულებრივი თვისებებით რომ, მოწინავე ფსიქოლოგების აზრით,ისინი შეძლებენ შეცვალონ ჩვენი მომავალი სამყარო. როგორც კვლევები ამტკიცებენ ინდიგო ბავშვები, განსაკუთრებული უნარის მქონე ბავშვები (NEW AGE) იყვნენ ყოველთვის. ოღონდ მთლიანი პოპულაციის მხოლოდ  0,4%. წინა საუკუნეში ამ ტიპის ბავშვების რაოდენობამ  უცებ დაიწყო მომატება. აშშ-ში 24-25 წლის წინ.ხოლო დასავლეთ ევროპაში 18-20 წლის წინ. რუსეთსა და ჩინეთში უკვე 10-12  წელია.(ეს გვერდი შექმნილია ქალბატონ ნენსი ენ ტეპის ხელშეწყობით)

  როგორც მეცნიერები თვლიან ბავშვებს დაეწყოთ ტვინის უფრო ნელა მომწიფება. მაგრამ  მათი აზროვნება გახდა უფრო ხარისხიანი. ეს ბავშვები თავის ქცევებიდან გამომდინარე არიან ჰიპერაქტიურები. მოუსვენრები, არღვევენ დისციპლინას და ხელს უშლიან სასწავლო პროცესებს სკოლებში. თუ კლასში 4 – 5 ბავშვი ჰიპერაქტიური, იშლება საკლასო პროცესი. ხოლო მათი რაოდენობა, თუ  7-8 და მეტი უკვე ვეღარ ხერხდება გაკვეთილის ჩატარება. ეს ჯერ კიდევ გაათვიცნობიერეს 20-22  წლის წინ აშშ -ში. ეს მოვლენა გაიარეს აგრეთვე დასავლეთ ევროპის თითქმის უმეტესმა განვითარებულმა ქვეყნებმაც. ამერიკაში ჯერ კიდევ იმ საუკუნეში ამ ფენომენის გამო, სკოლებში შეამცირეს მათი დატვირთავა. სამაგიეროდ სასწავლო პროგრამების ინფორმატიულობა აამაღლეს კოლეჯებს და უმაღლეს სასწავლებლებში.

  ისმება კითხვა რითია გამოწვეული ასეთი არაჩვეულებრივი ბავშვების შობადობის მომატება. კვლევარები თვლიან რომ, სამედიცინო კუთხიდან ეს არის ტვინის კომპონენტების შედარებით ნელი განვითარება. ისინი უკვე იბადებიან ამ სპეციფიკურობით. ხოლო მეორე ახნას აწერენ თანამედროობის ინფორმაციულ ჰიპერდატვირთვას. დღეისათვის საკმარისია ”გამოხვიდეთ ქუჩაში” უკვე მიიღებთ უამრავ ინფორმაციას. ტელევიზორი, რადიო, კომპიუტერი, ინტერნეტი - აურაცხელი ინფორმაციის მატარებლები. ბავშვებისთვის სრულიად ახალი ტიპის სათამაშოები. ჩვენ ამას ვერ გრძნობთ, მაგრამ ტვინის დატვირთვა კოლოსალურად იზრდება. 2000 წლიდან ინტენსიურად იბადებიან ბავშვები, რომელთაც ნაცვლად ტრადიციულ ბუნდოვანი გამოხედვის, იმავ წუთს მათ თვალებში ამოიკითხავ აზრიანი მზერას. ქალებს რომელსაც დღეს ებადებათ მეორე შვილი ამბობენ, რომ პირველთან შედარებით ესენი უკვე დიამეტრალურად განსხვავებული ბავშვები არიან. მედიკები აღნიშნავენ, რომ ამ ბავშვებს მინიმალური ტვინის დისფუნქციები აქვთ და ამასთან ერთად, ეს პათოლოგია არარის. არამედ საზღვარია ნორმას და გადახრას შორის. თვით ტერმინი ინდიგო ბავშვები არის ეზოთერიკული - მათ აურა ინდიგოს ფერი აქვთ. მართალია ფსიქოლოგების გარკვეულ რაოდენობას ეს ტერმინი არ მოსწონთ, რადგან ის ჯერ კიდევ არარის კლასიკურ ქრესტომატიებში.

  აურას ბუნებრივად ხედავენ მხოლოდ მოსახლეობის 8% და ისიც აქედან 97% ქალები. აშშ-ს მოღვაწე ეზოთერიკოსები თვლიან, რომ ამ საუკუნეში მიმდინარეობს ადამიანთა სულიერი გადატრიალება და ეს ბავშვები გამოჩნდნენ დედამიწაზე ჩვენი სამყაროს უკეთესობისკენ შესაცვლელად. ყურადსაღებია ისიც რომ, ეს ცვლილებები უკვე დაწყებულია. მაგრამ უმრავლესობა ამას ჯერ ვერ ამჩნევს.

  დღეისათვის ბიზნესში მსოფლიოს მთელი საშუალო მენეჯმენტის ასაკი არის 22- 29 წელი.” ხანდაზმულები”თითქმის  ნელენელა გადადიან პერიფერიაზე. საინტერესოა ისიც, რომ ეს ახალგაზრდები არ მიდიან ბიზნესში შეუპოვრად და ნაკლებად იღებენ მონაწილეობას კარიერის იატაქ ქვეშა თამაშებში. ისინი აყავთ სამუშაოზე და აწინაურებენ იმიტომ, რომ ისინი უბრალოდ უკეთ მუშაობენ. ეს ყველაფერი ხდება მათი უმაღლეს განათლების გაუთვალისწინებლობით. დღეს უმრავლესი საწარმოების ხელმძღვანელები უკვე აღარ უყურებენ მათ დიპლომებს და შეფასებებს. უბრალოდ აყავთ სამსახურში იმიტომ რომ მათ უფრო მეტი სარგებელი მოაქვთ. ეს ადამიანები არიან წარმატებულნი დამოუკიდებლად იმის, თუ სად მოღვაწეობენ.

რატომ ხდება ეს ?

  არსი იმაშია, რომ ინდიგო ბავშვები - ეს არიან ამბიდექსტრები,”ორხელიანები", ანუ მათში მუშაობს ტვინის ორივე ნახევარსფერო. თუ, ჩვეულებრივი ადამიანები იყოფიან მარცხენა და მარჯვენა ნახევასფეროების მუშაობის პოტენციის მიხედვით (მარჯვენა ნახევარსფერო - ლიდერობს ინტუიცია, მარცხენა ნახევარ სფერო - ლოგიკა) ამბიდექსტრები იყენებენ ორივე ნახევარსფეროს ერთდროულად. მათ ერთდროულად აქვთ საუკეთესო ლოგიკა და ინტუიცია. კომპიუტერული ენით რომ ვთქვათ, მათ ინსტალირებული აქვთ პარალელურად ორი ოპერაციული სისტემა და შეუძლიათ ორივე გამოიყენონ ერთდროულად. ისინი ვინც დღეისთვის გადაცილებული არიან 50 წლის ასაკს, მათში ამბიდექსტრები ათი ათასიდან ოთხი ხუთია. 30-40 წლის ასაკში ათასიდან სამი-ოთხი. ხოლო ვინც ეხლა ამთავრებს სკოლას 12% პროცენტზე ოდნავ მეტი.7-8 კლასის მოსწავლეებში 25%-მდე; 2-3, კლასში 30-40 % -მდე. (ციფრული მონაცემები აღებულია რუსეთის პედაგოგიური აკადემიის მასალებიდან 2010 წ.)

      დღის წესრიგში დგას საკითხი - შესაძლებელია , თუ არა ხელოვნურად 

            გამოვიყვანოთ გენიოსები ?

 

  ჯერ კიდევ გასული საუკუნი 90 წლებში ინდიგო ბავშვების უნარებს პირველებმა ყურადღება მიაქციეს ჩინეთის მთავრობამ. მათ მოიწვიეს ამერიკელ ფსიქოლოგთა საუკეთესო სპეციალისტები, რათა გარკვეულიყვნენ ამ ფენომენში. ისინი ამაში გაერეკვნენ და როდესაც ეს მკვლევარები გარკვეული პერიოდის შემდეგ შეეცადნენ  ჩასულიყვნენ ჩინეთში, ბავშვების ხელმეორედ გამოსაკვლევად, ჩინეთის მთავრობამ უბრალოდ არ შეუშვა. აღმოჩნდა, რომ ეს ბავშვები ჩინელებმა ამოარჩიეს ელიტარულ დახურულ სკოლებისთვის. სადაც იზრდება მომავალი ჩინეთის ხელმძღვანელობა, მთავრობა, არმია და დაზვერვა. გაკოტრებულმა იმ ამერიკელმა ფსიქოლოგებმა ეს ფაქტი გვიან მოიხსენიეს. დღეისთვის ანალოგიური სკოლებია აშშ-სა და ისრაელში ამ კატეგორიის ბავშვების აღრზდით დაკავებულია სპეციალური სამინისტრო. საფრანგეთში ბავშვებს, რომელთაც აქვთ160-ზე მეტი IQ შეყავთ სპეციალურ რეესტრში, როგორც ნაციონალური სიმდიდრე. თუ სკოლის შემდეგ ეს ბავშვები გამოხატავენ სწავლის გაგრძელების სურვილს, სახელმწიფო მათ უხდით სწავლების ფულს მსოფლიოს ნებისმიერ უნივერსიტეტში,.იმ პირობით, რომ დამთავრების შემგომ ისინი დაუბრუნდებიან სამშობლოს და 5 წლის განმავლობაში გამოიმუშვებენ ამ დანახარჯებს.

    ახალი თაობის ბავშვები ანუ ინდიგო ბავშვების  ჯანმრთელები არიან !

  საწყისშივე არსებობდა მცდელობა, რომ ინდიგოები არის ლამაზი შეფუთვა. იმ ბავშვებისთვის ვინც დაავადებული არიან ყურადღების დეფიციტის სინდრომით, ჰიპერაქტიურობით (Attention –Deficit /Hyperactivity Disorder (ADHD), ან აუტიზმით. კვლევებმა აჩვენეს რომ, ეს სხვადასხვა რამეა. ინდიგო ბავშვებს მგრძნობიარობა ექსტრემალურად მაღალი აქვთ. მათი რეაქცია ძლიერ გამაღიზიანებელზე ხშირად მსგავსია ADHD -ის. მაგრამ დამშვიდებულ მდგომარეობაში მათი ქცევა,ნორმალურ ფარგლებშია.. თუ მათ გამოსაკვლევათ წაიყვანთ გამოუცდელ ექიმთან, ზემოთ მოხსენებული დიაგნოზები მათთვის გარანტირებულია. დამატებითად შეუძლიათ დაუსვან  მუტიზმის (მეტყველების დარღვევა) დიაგნოზიც. ამ დროს ინდიგოები სახლში საუბრობენ ნორმალურად, ხოლო საბავშო ბაღში და სხვა შეკრებების ადგილებზე მათ აუტყდებათ ხოლმე დამუნჯება. ბავშვებს ADHD ნამდვილად არ შეუძლიათ ყურადღების კონცენტრაცია. ეს მათი სავიზიტო ბარათია. ასეთი ბავშვის სხეული, ხელები ან ფეხები მჯდომარე მდგომარეობის დროს მუდმივ მოძრაობაშია. და მას ბავშვი ვერ აკონტროლებს. მშობლებს უნდა ახსოვდეთ რომ პატარები ენდობიან მათ და მხოლოდ მათ შეუძლიან ისინი სოციალურად დაიცვან. სხვა არავითარ საზოგადო ორგანიზაციებს ამის უნარი არ გააჩნიათ. ინდიგო ბავშვებზე სპეციალისტებს წარმოდგენები მხოლოდ ეხლა უყალიბდებათ. ამიტომ მხოლოდ თქვენზეა დამოკიდებული რომ, ამ ცოდნამ ჩააღწიოს სპეციალისტთა აზროვნებაში. 

 არც, თუ იშვიათად სპეციალისტები ახალი მოვლენის გამოკვლევისას.ყველაფერს მიაწერენ ხოლმე ჰიპერაქტიურობას და არა საკუთარ უსუსურობას, ანუ ახალი თაობის ბავშვების აღრზდის დროს საკუთარ დაბნეულობას. ინდიგოები ეს ობიექტური რეალობაა, რომელთა ამ ქვეყანაზე მოსვლა ჯერ კიდევ გასული საუკუნის პირველ ნახევარში იწინაწარმეტყველა ი.რერიხმა.

 ინდიგო ბავშვებთან ურთიერთობა მოითხოვს განსაკუთრებულ ყურადღებას და მიდგომას. მეტ სულიერებას, საკუთარი თავის ინტელექტუალურ დაძაბულობას. თუ თქვენი ბავშვი განსხვადება განვითარებით და ქცევებით სხვისგან არ იჩქაროთ მისი გადაკეთება სტანდარტებზე. ჩვენი ამოცანაა გავიგოთ, თუ რა მოაქვთ ჩვენთვის ამ ბავშვებს. თუ თქვენ იპოვეთ მათი არაორდინალობის გასაღები, ჩათვალეთ რომ თქვენ ეხმარებით უნიკუმის ჩამოყალიბებას. რომელთა მისიაც დედამიწაზეა, ჩვენი ცივილიზაციის გადარჩენა. მათი შინაგანი დედექტორები სიცრუის მიმართ ყოველთვის მოწოდების დონეზეა. ინდიგო ბავშვებს არ გააჩნიათ უნარი შეეგუონ სკოლებში, სამსახურებში და სახლებში არსებულ დისჰარმონიულ გარემოებებს. მათზე არასდროს არ შეიძლება ხელის აწევა, უმიზეზოდ დატუქსვა, არ არსებულის შეპირება. სამწუხაროდ ბევრ ინდიგო ბავშვებში სწრაფად ქრება ამაღლებული მგრძნობიარობა. სულიერება მეომრული ენერგია როდესაც ექიმთა რეკომენდაციებით იწყება მათი გაჭყეპვა წამლებით. ფხიზლად იყავით ამ რეკომენდაციებისგან. ეს ბავშვები ჩვენს სამყაროში მოვიდნენ ისე, რომ მათ არ იციან  ჩვენი წესები. მათვის ეს სამყარო ხშირად ხდება რთული, აქედან კი წარმოიშვება მოვლენა რომელიც მსგავსია ჰიპერაქტიობის. მათვის უმნიშვნელოვანესია ურთიერთობები, ჩვენი სოციალური თვისებების გადაღება. მათთან ურთიერთობისას აუცილებელია მოვიხსნათ უფროსის ნიღაბი. შთავიგონოთ, რომ მათ ესმით ბევრად მეტი ვიდრე ჩვენ გვგონია. უმრავლეს შემთხვევაში მათი ჰიპერაქტიურობის პრობლემა, ეს არის ემოციური და ენერგეტიკული გამოფიტვა მშობლის. თითქმის 20 წელია განვითარებულ ქვეყნებში ინდიგო ბავშვებში პერიოდულათ არსებული ჰიპერაქტიურობის გასანეიტრალებლად უფრო მეტად ხმარობენ კალციუმ შემცველ საკვებს (ხაჭო, არაჟანი) და ბიოლოგიურად აქტიურ ნივთიერებას როგორიცაა იონიზირებული კალციუმი. ნაკლებად ფარმაკოლოგიურ საშუალებებს, რომლებსაც იყენებდნენ ყურადღების დეფიციტის სინდრომის და ჰიპერ აქტიურობით დაავადებულ ბავშვებში. როგორიცაა რიტალინი, მედიკინეტი, მეთილფენიდატი და სხვა ანტიდეპრესანტები ან ფსიქოსტიმულატორები. ბოლო გამოცდილებამ დაანახა რომ ეს პრეპარატები ახალგაზრდა ორგანიზმში იწვევენ გონებრივ ჩამორჩენილობას, დერმატიტებს, არტერიალურ წნევის ცვალებადობას.

ყავით ყურადღებით ! გახსოვდეთ რომ ინდიგო ბავშვები ეს სახელმწიფოს ყველაზე  დიდი საუნჯეა.

 

 ინდიგო ბავშვების დიაგნოზირება

 

Protected by Copyscape Web Copyright Protection